premierimobiliare.ro

Doar 5 motive pentru a cumpara in Zona de Sud

Te gândești să achiziționezi un imobil în București, dar alegerea zonei îți creează dificultăți. Aceasta este postura în care se află permanent cei aflați în căutarea unei locuințe sau a unei investiții.

Setarea obiectivelor și calitățile „casei perfecte” dau bătăi de cap atât familiilor aflate la început de drum, cât și celor care au câteva mutări la activ. Cei care dețin și alte proprietăți devin cu atât mai selectivi, experiențele din trecut punându-și cu atât mai mult amprenta pe deciziile viitoare.

Zona de Sud este o sintagmă din ce în ce mai folosită în ultimul deceniu. Este compusă în principal din sectorul 4 și Popești-Leordeni, oraș ce mărginește și se întrepătrunde din ce în ce mai mult cu renumitul cartier Berceni din sudul Capitalei. Această nouă entitate geografică (și economică!), Zona de Sud, este considerată în topul opțiunilor celor ce doresc să achiziționeze o locuință, dar și a investitorilor. Și asta pentru că respectă mai multe criterii, iar din ce în ce mai mulți află și iau în considerare.

Pentru cei care le cunosc, dar mai ales pentru cei care nu s-au gândit până acum să locuiască sau să investească în sudul zonei metropolitane, iată o listă cu 5 motive pentru care Zona de Sud merită toată atenția.

Piata Sudului
1. Localizarea

Cartierul Berceni este recunoscut ca fiind cel mai ușor de accesat din centrul Capitalei. Multă vreme a fost blamat (pe nedrept!) și a stat în umbra altor cartiere bucureștene, deși oferea avantaje net superioare. Orașul Popești-Leordeni s-a dezvoltat ca o prelungire firească a sectorului 4, oferind aceeași accesibilitate către centrul și nordul capitalei prin magistrala de metrou M2. Astfel, Zona de Sud a început să contrabalanseze centrul de greutate al metropolei bucureștene, care era evident înclinat în cealaltă parte.

2. Conexiunile

Pentru orice familie este extrem de incomod să locuiască într-o zonă limitrofă, cu mijloace de transport precare, cu ore întregi petrecute pe navetă către serviciu sau către alte zone ale orașului. Sudul a revoluționat cu adevărat transportul în comun, pe lângă magistrala M2 deținând și o vastă rețea STB care creează legături optime cu toate zonele din metropola București-Ilfov. Pe teritoriul Sectorului 4 sunt nu mai puțin de 10 (zece!) stații de metrou, dintre care 9 se află pe magistrala M2 – Tudor Arghezi, Berceni, Dimitrie Leonida, Apărătorii Patriei, Piața Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluției, Tineretului, Piața Unirii și 1 stație de metrou pe magistrala M1 – Timpuri Noi. Mai mult, Zona de Sud se află la corespondența dintre cele mai importante autostrăzi ale României, A1 – care face legătura dintre capitală și vestul țării și A2 – care leagă București de Constanța și Marea Neagră. Această legătură este și mai accentuată de nou creata autostradă A0, iar vechea Centură a Capitalei trece prin mijlocul orașului Popești-Leordeni. Pe raza sectorului 4 se realizează și legătura pe axa vest-est prin linia de semicentură creată de străzile Luică – Turnu Măgurele – Iriceanu Ion – Vitan Bârzești, cu un flux vizibil îmbunătățit de noile realizări arhitecturale Pasajul Europa Unită (din zona Metalurgiei) și Pasajul Apărătorii Patriei (în curs de edificare peste Șoseaua Berceni).

3. Prețurile de achiziție

În Zona de Sud există o varietate de tipuri de imobile din care cei interesați pot alege. De la garsoniere din toate gamele, trecând prin apartamente cu 2, 3 și 4 camere, până la diverse tipuri de case și vile, înșiruite, duplex sau single, de la apartamente cu 5 camere până la penthouse-uri impresionante cu terase generoase. Mai mult, ofertele sunt dispuse în imobile construite între anii ’60-’70 în zonele deja consacrate, precum Alexandru Obregia, Brâncoveanu sau Giurgiului, în cele edificate după cutremurul din 1977 în zonele Apărătorii Patriei, Olteniței, Șura Mare, dar și imobile noi, construite începând cu anul 2010 în Cartierul Nou Metalurgiei și Popești-Leordeni.
Costurile de achiziție pentru toate aceste tipuri de imobile sunt mult mai mici decât în alte părți ale Bucureștiului și Ilfovului. Și nu punem în balanță zonele centrală sau de nord (unde raportul de preț poate ajunge și la 1/5), ci cartiere bucureștene, respectiv orașe din inelul Ilfov. Diferențele de preț sesizate sunt în intervalul 20-25% în favoarea Zonei de Sud.

4. „Orașul celor 15 minute”

Nu este suficient un imobil cu o locație bună și la un preț de achiziție decent. Acesta are nevoie și de un alt context, acela al facilităților aflate la îndemână. Și aici punem în discuție întreaga infrastructură din idealul oraș ce îndeplinește regula „celor 15 minute”: unități de învățământ (creșe, grădinițe, școli, licee sau instituții de învățământ superior), spitale, piețe agroalimentare, mall-uri, supermarket-uri, parcuri, locuri de joacă, mijloace de transport în comun.
Oamenii ar trebui sprijiniți să ajungă cât mai repede la școală, la un magazin, la piață, la medic ori la locul de muncă. Pentru asta, administrațiile locale și centrale ar trebui să ne asigure infrastructura necesară, iar cartierele în care locuim ar trebui să fie construite după un model al Orașului de 15 minute. Acest concept de planificare urbană presupune ca majoritatea necesităților și serviciilor zilnice, cum ar fi munca, cumpărăturile, educația, îngrijirea sănătății și petrecerea timpului liber să poată fi ușor accesibile cu o plimbare pe jos de 15 minute sau o plimbare cu bicicleta. Ideea nu e nouă, ci are o vechime de aproape un secol. Însă a fost relansată în spațiul public în ultimii ani de către urbanistul franco-columbian Carlos Moreno.
Ori, se pare că Zona de Sud corespunde din toate punctele de vedere și domină la toate aceste capitole! Rețeaua de învățământ de orice nivel este împrăștiată judicios pe tot teritoriul și corespunde cerințelor actuale, deși se lucrează intens la creșterea numărului și calității unităților. Unități spitalicești precum Bagdasar Arseni, Spitalul Clinic de urgență pentru copii Budimex, Sfântul Ioan, Institutul Marius Nasta, Alexandru Obregia deservesc nu doar Bucureștiul, ci primesc pacienți din toată țara. La capitolul piețe agroalimentare, sectorul 4 beneficiază de o infrastructură demnă de invidiat: Piața Sudului, Piața Berceni, Piața Străduinței, Piața Norilor, Piața Progresul, Piața Apărătorii Patriei sunt doar câteva dintre ele, dispuse strategic pe întreg teritoriul. Situația stă similar la capitolul mall-uri și supermarketuri, prin Mall Sun Plaza și Grand Arena, dar și prin vasta rețea constituită de Carrefour, Selgros, Lidl, Hornbach, Jumbo, Metro. La capitolul parcuri, locuri de joacă, zone înverzite, sectorul 4 domină autoritar capitala. Aici ies în evidență Parcul Tineretului, Orășelul Copiilor, Delta Văcărești, Parcul Carol și recent creatul parc Tudor Arghezi, dar și multitudinea de zone de recreere create în interiorul principalelor artere.

5. Potențial și ritm de dezvoltare

În contextul ritmului extrem de alert în care omenirea evoluează, pe toate palierele sale, ne mirăm cum de mai există șobolani în nordul capitalei sau de ce trenurile CFR-ului întârzie 300 de zile în fiecare an. În Zona de Sud, cu precădere în sectorul 4, ne miră faptul că „se poate și altfel”! Nu neapărat pentru că aici este cea mai digitalizată administrație locală din România (deși nu este de neglijat nici acest aspect!). Ci pentru faptul că aici, de o bună perioadă de timp, se concep proiecte, se pune piatră peste piatră, se pun în operă planuri de dezvoltare durabilă.

Pasajul Europa Unita

Pasajul Europa Unită, Pasajul Apărătorii Patriei, Clinica de stomatologie, prelungirea magistralei M2 (stația Metrou Tudor Arghezi) și proiect pentru extindere până în comuna Berceni, proiect magistrală M4 (Gara de Nord Gara Progresu), reiterare proiect aeroport zona de sud, reluare lucrări Canalul Dunăre – București, amfiteatru pentru studenții la medicină, reabilitări blocuri de locuințe, amenajări parcări de reședință, parcări de tip park&ride, modernizări creșe/grădinițe, extindere unități școlare, stație nouă ISU, Patinoarul Berceni Arena, amenajări urbane fără precedent, zeci și sute de zone de relaxare și spații verzi amenajate, precum și multe altele. Doar faptul că ne-a luat ceva vreme să notăm majoritatea lor, că le-am omis pe unele sau că am încheiat fraza cu …și multe altele… înseamnă ceva!

Înseamnă că poți lua în calcul posibilitatea achiziționării unui imobil în sudul capitalei, chiar și analizând doar ultimul motiv expus, excluzându-le pe primele patru.

Un comentariu la „Doar 5 motive pentru a cumpara in Zona de Sud”

  1. Am citit cu interes articolul despre avantajele achiziționării unui imobil în Zona de Sud și sunt impresionat de argumentele prezentate. Localizarea excelentă, conexiunile de transport eficiente, prețurile accesibile, infrastructura urbană bine planificată și ritmul rapid de dezvoltare fac din această zonă o opțiune atrăgătoare atât pentru locuințe, cât și pentru investiții. Felicitări pentru articolul informativ!

    Răspunde

Lasă un comentariu